انواع عکاسی

انواع عکاسی

ما در این مقاله محبوب ترین و پرکاربرترین انواع سبک عکاسی را به زبانی آسان برای شما عزیزان علاقه مند معرفی خواهیم نمود.


عکاسی خیابانی:

این نوع عکاسی دید و نگاهی مستند گونه به سوژه هایی که در طول روز ممکن است در خیابان و یا هرجای دیگری ببینیم دارد.نکته مهم درباره این نوع عکاسی این است که نباید آن را با عکاسی خبری اشتباه گرفت.عکاسی خیابانی نگاهش به مردم و شهر می باشد و الزاما نمی خواهد خبری را پوشش دهد و یا بازگو نماید.


این نوع عکاسی در واقع نگاهی ساده به وقایع روزمره ای است که در گوشه کنار شهر اتفاق می افتد.نگاه دیگری که در این نوع عکاسی وجود دارد ممکن است فقط به ساختمان ها و ارتباط آن ها با شهر باشد و هیچ انسانی در این نوع عکس ها وجود نداشته باشد.


عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم:

همانطور مه از اسم این نوع عکاسی پیداست،این نوع عکاسی می خواهد خبری را بازگو نماید.این نوع عکاسی فاقد هرگونه اغراق است و برای ثبت وقایع می باشد.در واقع عکاس وقایع اتفاق افتاده را به صورت هنری به نمایش در می آورد.عموما در این نوع عکاسی بدلیل اینکه میبایست بی اغراق باشد از فتوشاپ برای ادیت آن کمتر استفاده می شود.امروزه با وجود در دسترس بودن دوربین های مناسب هرکسی می تواند به نوبه ی خود یک عکاس خبری باشد و از وقایع و حوادث روزمره عکاسی نماید.


عکاسی از منظره:

به تصویر کشیدن عناصر و محیط های طبیعی ، مناظر شهری در شب از نمایی دور و یا عکاسی از کوه ها و یا حتی حشرات جز این دسته از سبک های عکاسی محسوب می شوند.این نوع عکس ها عموما با لنز های واید به دلیل نشان دادن تمامی منظره گرفته می شوند.


عکاسی حیات وحش:

در این نوع عکاسی توجه عکاس بیشتر به حیوانات و موجودات زنده و در مرحله بعد به طبیعت می باشد.این نوع عکاسی عموما از حیوانات غیر اهلی می باشد و زندگی آن ها را توصیف می نماید.این نوع عکاسی مستلزم تجهیزاتی همچون سه پایه و دوربینی با لنز واید و مهم تر از آن صبر زیاد است.کسانی که این سبک را دنبال می کنند می بایست علاقه زیادی به زندگی در طبیعت داشته باشند.


عکاسی پرتره:

عکاسی پرتره به معنای عکاسی از چهره انسان می باشد و تفاوت زیادی با عکس هایی که برای کارت شناسایی مورد استفاده قرار می گیرند دارد.در این نوع عکاسی بسیاری از رفتار ها خلق و خو ها و...در صورت فرد مشخص است و در حال رساندن پیامی می باشد.تمامی این ها نیازمند نورپردازی قوی می باشد و مهمترین امر در این نوع عکاسی نورپردازی در آن است.


عکاسی طبیعت بی جان:

در این نوع عکاسی تمامی سوژه ها اجسام و اشیا بی جان هستند.با توجه به ماهیت این نوع عکاسی نیاز ویژه ای به نورپردازی مناسب و رعایت اصولی ترکیب بندی دارد.برای افزایش توجه به سمت سوژه معمولا زمینه ی پشت رنگی مخالف با سوژه ها دارد.


عکاسی نجوم:

در این نوع عکاسی که با استفاده از مود های مختلف دوربین ها و همچنین گاهی اوقات ویرایش مختصر آن توسط فتوشاپ صورت می گیرد ، شگفت انگیز ترین عکس ها را می توان از آسمان مخصوصا در شب ثبت نمود.با بالا بردن زمان نوردهی در دوربین تمام حرکات آرام اجسامی که در آسمان هستند به صورت یک عکس به ثبت می رسد.


عکاسی تبلیغاتی:

یکی از درآمد زا ترین سبک های عکاسی ،عکاسی تبلیغاتی است.شرکت ها ، رستوران ها ، تولید کننده ها برای افزایش بازاریابی خود نیازمند این گونه عکس ها هستند.این نوع عکس ها را نمی توان با عکاسی صنعتی مقایسه نمود زیرا هدف در این نوع عکاسی جلب نمودن مشتری می باشد اما در عکاسی صنعتی هدف فقط ارائه و معرفی محصول است.


عکاسی صنعتی:

همانطور که گفته شد هدف از این سبک عکاسی معرفی و درک اطلاعات می باشد.این نوع عکاسی بی اغراق ترین سبک در عکاسی می باشد.حتی عکاسی از داخل بدن و یا دندان و استخوان جزو این دسته از سبک عکاسی قرار می گیرند.


عکاسی مد یا مدلینگ:

این سبک زیر شاخه ای از عکاسی تبلیغاتی می باشد.برای این سبک از عکاسی ما به افرادی که ظاهر و قد و هیکل مناسبی دارند نیاز داریم.این نوع عکاسی نیازمند نورپردازی حرفه ای و استدیو عکاسی است.علاوه بر این این نوع عکاسی در فضای بیرون هم می تواند در ترکیب با عکاسی منظره و یا عکاسی خیابانی قرار گیرد.


عکاسی معماری:

چگونه نگاه کردن با سازه از موارد گرفتن این سبک از عکس است.این سبک توجهش به سازه ها و ساختمان ها می باشد.دو نوع دید عکاسی در این سبک وجود دارد. 1.دید ارتفاع 2.دید چشم انداز.این سبک از عکاسی نقش بسزایی در تاریخ شهری و معماری کشور ها دارد.


سایر سبک هایی که رایج است را می توان در اینجا نام برد:

• عکاسی معماری

• عکاسی مفهومی

• عکاسی انتزاعی

• عکاسی فاین آرت

• عکاسی مایکرو

• عکاسی کوبیسم


تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
خیاطی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
دیوارها

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
200,000 تومان
تکنولوژی رنگ

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
300,000 تومان