آموزش مجازی چیست

آموزش مجازی چیست

امروزه استفاده از تکنولوژی های مختلفی که با پیشرفت علم به وجود آمده اند سبب آسان تر شدن بسیاری از فعالیت های روزمره ما شده است.این موضوع و افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات سبب شده است که استفاده از تکنولوژی همچون نان شب برای افراد واجب باشد. تلفن های همراه ، رایانه ها ، دسترسی به اینترنت برای ارتباط با جهان و... از جمله کاربرد های پیشرفت علم می باشند. در کنار تمامی این موارد تغییر شیوه آموزشی به آموزش مجازی نیز یکی دیگر از مهم ترین تغییراتی است که به واسطه پیشرفته علم حاصل شده است.


استفاده از فضای مجازی و اینترنت امروزه به نوعی به یک شیوه یادگیری و آموزش از راه دور مبدل گشته است که می توان با سرعا بسیار بالا و امنیت بیشتر به هر اطلاعاتی بدون محدودیت دست یافت.همین موضوع سبب شده است که امروزه شاهد آموزش از راه دوره و یادگیری هر آن چه که نیاز داریم به صورت آموزش مجازی یا آموزش آنلاین باشیم.طی سال های اولیه که افراد با این شیوه آموزشی آشنا شدند ، دوره های آموزش از راه دور از طریف متون الکترونیکی عرضه می شد و افراد می توانستند از این طریق اقدام به آموزش و یادگیری مفاهیم مورد نظر خود نمایند. اما به پیشرفته تر شدن علم و تکنولوژی و همچنین تولید دستگاه هایی با تنوع در راه های ارتباط و افزایش سرعت اطلاعات ، امروزه شاهد آموزش مجازی به صورت آنلاین و با استفاده از انواع ارتباط ها همچون ارتباط صوتی و تصویری هستیم.


اصطلاحات بسیاری برای توصیف این روش آموزشی ارائه می شود که برخی از آن ها عبارتند از:

• آموزش آنلاین

• آموزش از طریق اینترنت

• آموزش از راه دور

• آموزش الکترونیک کامپیوتری

• یادگیری آنلاین

• یادگیری اینترنتی و...

آموزش مجازی


آموزش مجازی چیست؟

آموزش مجازی یا E-Learning یادگیری با استفاده از تکنولوژی های الکترونیکی و در بستر امن اینترنت برای دسترسی به برنامه درسی در خارج از یک کلاس سنتی است.یادگیری این نوع آموزش بسیار آسان تر از سایر روش های آموزشی می باشد.بنابراین می توان گفت برترین شیوه آموزش از راه دور به گونه ای که هنر جو و استاد بتوانند همچون کلاس حضوری با یکدیگر تعامل کنند استفاده از آموزش آنلاین می باشد.


در این شیوه آموزشی بر اساس نیاز و نوع آموزش افراد می توانند با استفاده از انواع شیوه ها اقدام به یادگیری مفاهیم از راه دور نمایند. استفاده از انواع برنامه صوتی و تصویری و انتقال مفاهیم با استفاده از برنامه هایی همچون پاور پوینت ، فایل های PDF و... که جز آسان ترین شیوه آموزش مجازی هستند ، همگی سبب شده است که این نوع آموزش از استقبال بیشتری نبست به شیوه های سنتی برخوردار باشد.

ما آموزش الکترونیک را به عنوان دوره هایی تعریف می کنیم که به طور خاص از طریق اینترنت به جایی غیر از کلاس درس که در آن استاد آموزش می دهد، ارائه می دهیم. این نوع آموزش از طریق DVD یا CD-ROM، نوار ویدئویی یا یک کانال تلویزیونی نمی باشد بلکه تعاملی است که در آن شما همچنین می توانید با معلمان، اساتید و یا سایر دانش آموزان خود در کلاس خود ارتباط برقرار کنید.

گاهی اوقات آموزش ها به صورت زنده می باشد. جایی که شما می توانید "به صورت الکترونیکی" دست خود را بالا ببرید و در زمان واقعی تعامل داشته باشید و یا یک سخنرانی که از قبل نوشته شده است را در این فضا به سایرین ارائه دهید.همواره معلم یا استاد در این نوع آموزش می تواند با شما ارتباط برقرار کند و یا بلعکس.برای مثال تکالیف و یا تست های شما را ببیند و در صورت یه وجود آمدن سوال بتوانید به راحتی آن را با استاد خود در میان بگذارید.


آموزش مجازی فرآیندی ثابت شده است و یک روش موفق از طرف آموزش و پرورش معرفی شده است.این روش در کشورهایی همچون آمریکا برای بسیاری از شهروندان به یک سبک زندگی مبدل شده است و امروزه شاهد استقبال بسیار زیادی از این شیوه آموزشی در ایران هستیم.


انواع شیوه های آموزش مجازی

این نوع آموزش دامنه بسیار گسترده ای دارد و بسته به نوع آموزش به چهار دسته ققسیم می شود:

✔ آموزش مجازی بر پایه وب

این روش آموزش به وسیله اینترنت می باشد.تمامی آزمون ها از این طریق است و مدرک پایان دوره هم به همین شکل ارائه می شود.تمامی جلسات کلاس ها ، یادداشت ها ،جزوات درسی و...به صورت آنلاین و از طریق وب می باشد.

✔ آموزش آنلاین مبتنی بر کامپیوتر:

در این روش از آموزش مجازی نیاز به متصل شدن به اینترنت نمی باشد مگر اینکه در مواردی خاص نیاز باشد.تمامی موارد مورد نیاز آموزش یعنی جلسات و کلاس ها و جزوات و سایر نیاز های کلاس به وسیله CD و یا سایر ذخیره کننده های اطلاعات ارائه می شود.

✔ آموزش به وسیله ابزار های دیجیتال همراه:

این آموزش به وسیله ابزار هایی همچون PDA و یا Tablet PC ارائه می شود.

✔ آموزش به وسیله تلفن همراه:

آموزش از طریق موبایل یا تلفن همراه روشی جدیدی است که می تواند در گروه بالا نیز قرار گیرد اما به این علت که تعداد استفاده کنندگان از موبایل بسیار زیاد است این دسته از دسته قبل جدا شده است.نام دیگر این نوع آموزش M-Learning می باشد.نیاز اساسی این روش آموزشی زیر ساخت های مخابراتی قوی است.

آموزش آنلاین


برخی از مزایای آموزش آنلاین:

• کاهش هزینه های آموزش

• آرامش و راحتی در این کلاس ها

• عدم محدودیت و وابستگی به زمان و مکان

• مناسب افراد شاغل که زمان لازم برای کلاس های حضوری ندارند

• ایجاد تعامل و ارتباط دو طرفه بین مدرس و یاد گیرنده

• کاهش اتلاف زمان هایی که می بایست برای انجام کلاس های حضوری تلف می شد.

• عدم نیاز به دردسر های ثبت نام برای شروع مجدد کلاس ها و انتظار برای شروع کلاس ها

• شرکت تعداد بیشتری از افراد در یک کلاس در شیوه آموزش مجازی

• و...


با توجه به موارد اشاره شده می توان گفت بهترین شیوه آموزش و یادگیری در زندگی کنونی ، آموزش مجازی می باشد تا افراد بدون در نظر گرفتن فاصله و زمان در هر نقطه از دنیا و در هر ساعت بتوانند به راحتی مطالب آموزشی را فرا بگیرند.امروزه با پیشرفته تر شدن علم می توان فراتر از این روش قدم برداشت به گونه ای که افراد با استفاده از واقعیت افزوده همچون کلاس درس در یک جا جمع شده و محیط کلاس درسی را از راه دور شبیه سازی نمود.


موسسه A2Z با بهره گیری از مدرسان به نام و استفاده از بهترین شیوه های آموزش آنلاین ، از جمله بهترین موسسات آموزش مجازی در ایران می باشد و شما می توانید با استفاده از این نوع آموزش از طریق موسسه A2Z دسترسی کاملی به حدود 700 دوره مختلف داشته باشید. علاوه بر این دریافت گواهینامه معتبر دوره پس از قبولی در آزمون آن از دیگر ویژگی های مهم این موسسه محسوب می شود. اگر قصد شرکت در دوره های آموزش مجازی این موسسه را دارید و یا در خصوص مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


نصب و راه اندازی windows 10

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
صحه گذاری روش های آزمون

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
استاتیک خواص سطوح

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
انواع سیستم های حمل و نقل

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان