چگونه زبان بدن را مطالعه کنید

چگونه زبان بدن را مطالعه کنید

ما می توانیم با یادگیری زبان بدن اطلاعات بسیار مهم و جالبی را از طرف مقابل خود متوجه شویم.اطلاعاتی در خصوص نحوه تفکر فرد ، احساس او و یا اینکه آیا در حال دروغ گفتن است و بسیاری دیگر از این موارد.


جمله ی معروفی از شرلوک هولمز وجود دارد که می توان به این مبحث آن را نسبت داد و آن هم این است که "سرنخ ها همواره در مقابل چشمان ما هستند ، تفاوتی که بین من با سایرین وجود دارد این است که من می دانم باید به کجا نگاه کنم و به دنبال چه چیزی باشم".


قطعا هر کسی علاقه دارد تا متوجه شود که چه چیزهایی در ذهن افراد می گذرد.ما می توانیم با یادگیری زبان بدن در بسیاری از مواقع اطلاعاتی در این زمینه پیدا کنیم.


زبان بدن کاربرد های بسیار زیادی در طول روز برای فرد دارد برای مثال برای فهمیدن میزان اعتبار گفته های یک دوست ، ارزیابی نمودن افرادی که جهت استخدام پشت میز مصاحبه می نشینند ، وعده هایی که یک مدیر به کارکنان خود می دهد ، تحلیل صحبت های یک فرد که درباره مسائل سیاسی در مصاحبه های تلویزیونی شرکت می کند و یا بسیاری دیگر از این موارد.


آنچه که تاکنون درباره زبان بدن شنیده اید و یا تحقیق کرده اید بخش اندکی از اطلاعاتی است که ممکن است تاکنون درباره این مبحث آموخته باشید.


بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است در ارتباطات ما تنها 7% از ارتباط بر اساس ادا نمودن لغات است.38% درصد آن بر طبق نحوه ی بیان نمودن می باشد و 55% بقیه انتقال ارتباط از طریق زبان بدن می باشد.پس می توان میزان اهمیت بالای این موضوع را با این اعداد و ارقام متوجه شد.


توانایی تحلیل کردن این نوع زبان می تواند بهترین و بزرگترین راه موفقیت در مذاکرات باشد.در هر شغلی یادگیری این موضوع حائذ اهمیت است.


با توجه به تحقیقاتی که شرکت معتبر تلنت اسمارت انجام داده است متوجه این موضوع شده اند که نزدیک به 90% افرادی که از نظر هوش عاطفی و احساسی در درجات بالایی هستند از روش زبان بدن بسیار استفاده می نمایند.


در اینجا برخی از حالات زبان بدن را به اختصار شرح می دهیم:

حالت دست به سینه و یا پا روی پا انداختن

نشان دهنده ی مخالفت با ایده شما است.چنانچه در هنگام صحبت یا مذاکره با فردی حالت دست به سینه داشت و یا پای خود را بر روی پای دیگر خود انداخت می تواند نشان دهنده ی این باشد که چنین فرد مخالف نظر شماست و با این کار عدم موافقت خود را بیان می نماید.حال این عدم موافقت ممکن است دلیلش خسته شدن از صحبت کردن و یا عدم جذابیت بحثی باشد که شما در حال انجام آن هستید.

حالت دست به سینه در زبان بدن


لبخند زدن با ایجاد شدن چروک روی پوست و یا در انتهای چشم

خندیدن یکی از ویژگی های ارتباطی در نزد افراد می باشد.به یاد داشته باشید نشان دادن دندان به نشانه ی لبخند و یا حرکت لب ها برای تغییر شکل دهان ممکن است تنها یک لبخند دروغین باشد.ولی چشم ها هرگز دروغ نمی گویند.چنانچه فردی پس از لبخند انتهای چشمش چین و چروک هایی ظاهر شد بدانید آن لبخند کاملا واقعی است.اگر چنین نباشید مطمئن باشید خندیدن فرد مقابل شما در قالب مخفی سازی چیزی می باشد.

لبخند زدن در زبان بدن


کپی و تکرار حرکت طرف مقابل

شاید شما هم این را دیده باشید که در یک جلسه چنانچه فردی دست به سینه شد فرد مقابل هم همین کار را تکرار می کند و یا هنگام صحبت کردن با کسی چنانچه سر خود را به یک طرف بچرخانید طرف مقابل هم همین کار را تکرار می کند.این نوع از زبان بدن که به زبان آینه ای معروف است بدانید آن فرد به طور غیر ارادی وجه مشترک با شما دارد و با فهمیدن این موضوع می توان دریافت که فرد مقابل از صحبت و یا مطالب شما استقبال می کند.


ژست هر کسی برای خود یک داستان دارد

این هم ممکن است برای شما پیش آمده باشد که به طور مثال در اتاقی هستید و ناگهان فردی به صورت اتفاقی وارد آن اتاق می شود.آن فرد با زبان بدن خود این جرقه را در ذهن ما ایجاد می کند که قطعا این شخص مدیر این قسمت است.این اتفاق در صورتی است که در زبان بدن فرد ،راست قامت بودن ، کف دست ها رو به پایین و به صورت باز، عدم معضب بودن از طریق حرکات بدنی و... را مشاهده نماییم.کسانی که خمیده و فرو افتاده هستند با اولین نگاه به آن ها در میابیم که از قدرت پایینی برخوردارند.


چشمانی که دروغ می گویند

چشم از خلقت هایی است که خداوند به گونه ای آن را به وجود آورده است که علاوه بر تغییری اساسی در ظاهر ما ، با نگاه کردن به آن بسیاری از اطلاعات را می توانیم از فرد مورد نظر دریابیم.شاید تاکنون بار ها با اصطلاح "تو چشم من نگاه کن و با من حرف بزن" برخورد داشته باشید.این اصطلاح در حقیقت صحیح است.ما هنگام دروغ نمی توانیم به چشم های فرد دیگر نگاه کنیم.اما با گذشت زمان افراد دروغ گو این مسئله را یاد گرفتند و می توانند به راحتی در چشمان فرد مقابل نگاه کرده و دروغ بگویند.اما این را بدانید که هر چقدر هم در این امر مهارت پیدا کرده باشند نمی توانند مدت زمان زیادی را در چشم طرف مقابل نگاه کنند و آرامش خود را حفظ کنند.

فهمیدن دروغ از طریق چشم


ابرو هایی که بالا می رود نشان ناراحتی است

ابروهای بالا رفته در 3 حالت می توان اتفاق بیفتد.در احساس تعجب ، احساس نگرانی و احساس ترس.در هنگام یک مکالمه عادی با دوستان خود به صورت ناگهانی سعی کنید ابروی خود را بالا ببرید.متوجه می شوید که این کار بدون دلیل غیر منطقی می باشد.پس چنانچه شما یک مکالمه عادی با فردی را انجام می دهید و این مکالمه بدون هیچگونه ترس و نگرانی و تعجب و غیره است اما فرد مقابل چنین رفتاری را کرد بدانید یک جای کار ایراد دارد.


تکان های شدید و اغراق آمیز سر به جهت تایید کردن مساله ای

با تکان های شدید و اغراق آمیز به منزله ی تایید حرف شما بدانید علاوه بر عدم تایید چنین فردی دارای عدم اطمینان به شما است و یا درباره نظرات شما نگرانی نیز دارد.


فشردن فک و علائم استرس

انقباضاتی که با فشردن فک های بالا و پایین صورت می گیرد و یا انقباضات گردن ، ابرو های در هم رفته و...نشان از استرسی است که در فرد می باشد.


اقتصاد گردشگری

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
200,000 تومان
اموزش اکستنشن مژه

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
350,000 تومان
اداره کلاس درس

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
استراتژی های کارآقرینی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
300,000 تومان