اهمیت آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا

اهمیت آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا

آموزش آنلاین چه برای راحتی، چه انطباق با ساعات کار یا داشتن آزادی برای محل آموزش، بسیار محبوب شده و اکنون با شیوع ویروس COVID-19، به دلیل اینکه مردم مجبورند در خانه بمانند، اهمیت آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا بسیار بیشتر نمایان شده است. گسترش این بیماری منجر به بسته شدن مدارس در سراسر جهان شد و در سطح جهانی بیش از 1.2 میلیارد کودک از کلاس های خود دور هستند. در نتیجه آموزش، با افزایش تمایل به نوع آنلاین، که به موجب آن آموزش از راه دور و در سیستم عامل های دیجیتال انجام می شود، به طرز چشمگیری تغییر کرده است.


آموزش مجازی چیست؟

آموزش مبتنی بر رایانه، وب، اینترنت، آموزش آنلاین، آموزش الکترونیکی، آموزش از راه دور و بسیاری دیگر، آموزش مجازی نام های زیادی دارد و در انواع مختلف ارائه می شود؛ اما در هسته اصلی آن: آموزش مجازی یادگیری الکترونیکی می باشد که برای تعامل معلم و دانش آموز به اینترنت متکی است. از این تعریف ساده تعداد بی شماری روش برای آموزش و یادگیری در خارج از کلاسهای سنتی حاصل می شود؛ با آموزش آنلاین دانش آموزان می توانند با دسترسی به اینترنت و برق هر کجا را به کلاس تبدیل کنند. این نوع آموزش می تواند شامل صوت، فیلم، متن، محیط آموزش مجازی و گفتگوی زنده با اساتید باشد.


تحقیقات نشان داده که وقتی دانش آموزان از تمام پتانسیل خود استفاده کنند، آموزش آنلاین موثرتر از آموزش حضوری است. البته آموزش مجازی تنها مختص دانش آموزان مدارس و دانشگاه ها نمی باشد و افراد برای گذراندن دوره های آموزشی برای شروع کار یا حتی دوره های علوم و فنون مورد علاقه خود مانند نقاشی، خوشنویسی، حسابداری و ... می توانند از این نوع آموزش بهره ببرند.


اهمیت آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا

با افزایش استفاده از اینترنت و فن آوری های جدید، مفهوم آموزش طی چند سال اخیر کاملاً تغییر کرده و حضور فیزیکی در کلاس تنها گزینه برای یادگیری نیست. امروزه هر زمان و هر کجا بخواهید، به شرط دسترسی به اینترنت و کامپیوتر یا گوشی هوشمند، به یک آموزش با کیفیت دسترسی خواهید داشت. البته هنوزم در بسیاری از جوامع آموزش مجازی جدی گرفته نمی شود و مردم اغلب فکر می کنند که دانشجویان آنلاین برای یک حضور در مدرسه یا دانشگاه به اندازه کافی باهوش نیستند و مدرک واقعی نمی گیرند.


در حال حاضر بهره گیری از آموزش آنلاین علاوه بر عدم توقف سیستم های آموزشی، از اساتید، کارمندان و دانشجویانمدارس و دانشگاه ها در مقابل ابتلا به بیماری کرونا محافظت می کند. البته آموزش مجازی محدودیت هایی دارد، اما مزایای متعدد یادگیری آنلاین توضیح می دهد چرا آموزش مجازی ممکن است بزرگترین انقلاب در آموزش معاصر باشد.

آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا


مهمترین مزایای آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا عبارتند از:

1- تعدد دوره های آموزشی در آموزش آنلاین

در فضایی به وسعت و گستردگی اینترنت، مهارت ها و موضوعات بی نهایت برای آموزش و یادگیری وجود دارد، کافیست موضوع مورد نظرتان را جستجو کنید. شما می توانید هر برنامه ای که می خواهید را به راحتی از منزل خود با آموزش آنلاین بگذرانید، این برنامه ها می توانند دوره های دو یا چهار ساله دانشگاهی نیز باشند. تعداد بسیاری از دانشگاه ها و مدارس آموزش عالی نسخه های آنلاین برنامه های خود را برای سطوح و رشته های مختلف ارائه می دهند؛ از رشته موسیقی گرفته تا فیزیک کوانتوم، گزینه های متعددی برای هر دانش آموز وجود دارد.


2- انعطاف پذیری آموزش مجازی

آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا استاد و دانش آموز را قادر می سازد تا ساعت آموزش را تنظیم کنند و انعطاف پذیری بیشتری در تنظیم برنامه ای متناسب با شرایط همه را فراهم میکند. در نتیجه استفاده از یک بستر آموزشی آنلاین امکان تعادل بهتر بین کار و تحصیل را فراهم می کند، بنابراین نیازی به انصراف از هیچکدام نیست. با استفاده از دوره های آنلاین، بخصوص افراد شاغل یا متاهل می توانند به راحتی خواسته های خانواده، شغل، سرگرمی و سایر مسئولیت های خود را رسیدگی کنند.


3- راحتی استفاده از آموزش آنلاین

یادگیری از منزل خود و یا هر جای دیگر با دسترسی به اینترنت به شما امکان می دهد راحت باشید، این راحتی شامل عدم نیاز به تعویض لباس، عدم استفاده از حمل و نقل عمومی، زود بیدار نشدن و بسیاری دیگر می باشد. همچنین دیگر ملزم به ساعت ها نشستن روی نیمکت های دانشگاه و آموزشگاه نیستید و می توانید از صندلی های راحتی خود استفاده کنید.


دسترسی راحت به آموزش مجازی از هرجای دنیا امکان استفاده از آن را برای اساتید یا دانشجویان در خارج از کشور نیز فراهیم می کند. همچنین این فرصت را به افراد می دهد تا با افراد دیگر همسن و با سلیقه خود در سایر شهرها یا حتی کشورها آشنا شوند.


4- اطلاعات در آموزش مجازی

تمام اطلاعاتی که در آموزش مجازی نیاز دارید در یک پایگاه داده آنلاین ذخیره می شود، این شامل مواردی مانند اسناد، پیامها، موارد آموزشی و ایمیل هاست. این بدان معناست که اگر هر موردی برای شفاف سازی یا توضیح دوباره وجود داشته باشد که نیاز به روشن شدن داشته باشد، دانشجو می تواند با صرفه جویی در وقت، سریع به این اسناد دسترسی پیدا کند.


مهم نیست که شغل شما چه باشد؛ یک برنامه آنلاین همیشه در رزومه شما خوب به نظر می رسد، این به کارفرمایان نشان می دهد که شما متعهد به یادگیری هستید و مشتاق به دست آوردن دانش و مهارت های جدید هستید.


5- صرفه جویی در هزینه

علاوه بر صرفه جویی در وقت، با آموزش مجازی در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود، زیرا مجبور نیستید به کلاس بروید و در هزینه های رفت و آمد روزانه خود نیز صرفه جویی می کنید. همچنین اغلب طیف گسترده ای از گزینه های پرداخت به شما امکان پرداخت اقساطی برای دوره های آموزش مجازی در زمان شیوع کرونا می دهد که امکان مدیریت بهتر بودجه را فراهم می کند. همچنین ممکن است برخی از افراد مشمول تخفیف یا بورسیه شوند، بنابراین قیمتها به ندرت بالاست؛ به طور کلی میانگین شهریه دوره های مجازی نسبت به برنامه های سنتی حضوری پایین تر است.


الزامات پیمانکاران HSE

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
سیستم شبکه

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
آشنایی با مبانی و اصول معماری و شهر سازی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
مراقبت و نگهداری گیاهان زراعی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان