اهمیت تغذیه برای رشد ماهیچه

اهمیت تغذیه برای رشد ماهیچه

یکی از ضروری ترین مسائل جهت رشد عضلات تغزیه مناسب می باشد.در این روند مواردی وجود دارد که باور های غلط هستند ودر این روند اشتباه در نظر گرقته می شوند.نادیده گرفتن تاثیری که تغزیه برای رشد عضله دارد اشتباه ترین کار برای همه می باشد.برای ساخت عضلات مناسب و ایده آل نیاز به تمرینات فیزیکی سخت و همچنین تغزیه مناسب ورزشی می باشد.


رژیم غذایی نا مناسب چه تاثیری خواهد گذاشت:

هنگامی که ما میزان کالری که می بایست به بدنمان برسد را محدود می کنیم بدن در داخل خودش به دنبال انرژی جهت انجام فعالیت های خود خواهد گشت.در این حالت اولین چیزی که به وسیله آن بدن انرژی لازم خود را دریافت می کند استفاده از عضلات است.عضلات مانند منبع سوخ برای بدن انسان محسوب می شوند در چنین حالتی که کالری کمی به بدن می رسد.


هنگامی که شما تغزیه خود را محدود کنید و به اندازه مناسب غذا نخورید عضلات به دلیل سوختن توسط بدن رشد نخواهند کرد و ضعیف خواهند شد.به همید دلیل است که بدن احتیاج بسیار زیادی به غذاهای سالم خواهد داشت تا هم رژیم غذایی رعایت شود و هم عضله سازی به درستی صورت گیرد.


برای داشتن عضلات ایده آل می بایست به اندازه کافی از موار پروتئین دار استفاده کنید.علاوه بر آن کربو هیدرات ها و چربی های سالم نقش اساسی در این زمینه دارند.


از دیگر چیز هایی که نبود آن باعث صدمه به بدن می شود آب است.برای بدن سالم و عضلات ایده آل نوشیدن میزان کافی آب در طول روز وتجب خواهد بود.


کمبود پروتئین چه تاثیری بر رشد عضلات دارد:

این ماده از عناصر لازم و واجب برای رشد و بازسازی شدن عضلات می باشد.بیشتر ورزشکاران حرفه ای برای تامین میزان پروتیین مورد نیاز بدن خود از مکمل هلی پروتیینی استفاده می کنند.این کار باعث افزایش سرعت چربی سوزی و رشد عضلات می شود.جهت افزایش وزن هم می توانن از پودر های پروتیین که به صورت مکمل به فروش می رسند استفاده نمود.


این پودر ها سرشار از موادی همچون فیبر و ویتامین ها و حتی مواد معدنی هستند و می توانند سطح کلسترول خون را کاسته و یا سطح قند خون را کنترل نموده و پوست شما را سالم تر از قبل کنند.این پروتیین ها در انواع و طعم های مختلف در بازار قابل دسترس هستند و می توان آن ها را با آب و یا شیر ترکیب و سپس مصرف نمود.


پروتیین از آمینو اسید های مختلفی تشکیل شده است که نقش بازسازی سلول ها را بر عهده دارند.آمینو اسید ها علاوه بر بازسازی سلولی تاثیر بسیاری در افزایش انرژی نیز دارند.


تاثیری که کمبود کربوهیدرات ها بر رشد عضلات می گذارند:

اولین منبع انرژی که بدن آن را دریافت می کند کربوهیدرات ها می باشند.کربوهیدرات ها مواد مغذی ای هستند که انرژی لازم بدن ورزشکاران را برای تمرینات سنگین محیا می سازند و علاوه بر این به ذخایر انرژی بدن یاری می رسانند.کم بودن این ماده در بدن و یا کم رسیدن آن به بدن سبب می شود عملکرد شما پایین بیاید.


کربوهیدرات ها در اصل وظیفه رساند سوخت به عضلات جهت ساخت را دارند و مس توانند سطح قند خون را کنترل نمایند.غلات و میوه ها و سبزیجات از مناسب ترین مواد طبیعی دارای این ماده می باشند.


تاثیری که نرسیدن چربی به بدن روی عضلات خواهد گذاشت:

چربی های سالم جز مهمترین موادی هستند که نرسیدن آن ها به بدن متابولیسم بدن را مختل خواهد کرد و همچنین تنظیم هورمون ها را با مشکل مواجه می کند.در حین تمرینانت سنگید وجود چربی های مفید افزایش چربی سوزی و رشد عضلات شما را در پی خواهد داشت.هورمون تستسترون یکی از هورمون هایی است که نیاز اساسی به جربی های مناسب دارد و چنانچه به مقدار لازم چربی ها به آن برسد سبب می شود عضلات شما را رشد و بهبود بخشد.70 درصد انژی بدن انسان در هنگام استراحت از طریق چربی ها تامین می گردند.


آثار قدرت بخشش در زندگی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
200,000 تومان
آموزش گام به گام هک

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
استاندارد های حسابداری

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
سیستم تولید به هنگام (JIT)

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان