مدرک MBA چیست؟

مدرک MBA چیست؟

MBA کوتاه شده ی واژه ی Master of Business Administration می باشد که به معنای مدیریت کسب و کار است.دارنده ی چنین گواهینامه و مدرکی کسی است که به طور کامل مسلط به تمامی تکنیک های مدیریت کسب و کار می باشد.


اخذ مدرک MBA برای کسی که قصد استخدام در یک شرکت و یا کسی که می خواهد کسب و کار جدیدی را شروع نماید یک مزیت بسیار مهم به شمار می رود.


افراد زیادی هستند که هیچ آشنایی در این زمینه و یا محتوای آن ندارند.به همین دلیل این مقاله را برای آن دسته از افراد گردآوری نموده ایم.


هنگامی که در دوره ی کارشناسی فارغ التحصیل می شوید فرقی ندارد چه رشته ای خوانده اید از رشته ی هنری تا یک رشته مهندسی همگی آن ها جهت ورود شما به بازار کار نیازمند روش های مدیریت کسب و کار هستند.بسیاری از افراد بدون اطلاع از دانش مربوطه نسبت به کسب و کار پس از پایان تحصیل وارد حرفه و کار خود شده اند که این کار می توان در آینده نه چندان دور به ضرر آن ها تمام شود.امروزه چه مهندس معمار باشید چه یک دکتر با بالا ترین رتبه نیازمند مدیریت علم خود خواهید بود و به یادگیری و افزایش مهارت نیاز خواهید داشت.


به طور مثال کسی که فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی است و در رشته ی خود عناوین درخشانی کسب نموده است نخواهد توانست با راه اندازی یک باشگاه در شهر خود به انسانی موفق تبدیل شود.دلیل این اتفاق عدم برنامه ریزی و مدیریت مناسب در حرفه ای که شروع به کار کرده است می باشد.حال ببنیم چه مهارت هایی برای شروع به این کار نیاز است.

•  پیش بینی بازار این کار در منطقه ای که اقدام به این کار کرده است.

•  مهارت هایی به جهت تدوین استراتژی کسب و کار

•  مهارت های لازم جهت مدیریت تیم

•  مهارت های مورد نیاز برای بازاریابی این کار و همچنین تدوین برنامه های تبلیغاتی تاثیر گذار

•  مهارت هایی در جهت ارتباط با مشتریان

•  مهرت هایی جهت کنترل نمودن سیستم های مالی این کار


تمامی این ارکانی که به آن ها اشاره شد برای شروع به کار و افزایش مهارت در کار خود مهم می باشند.کاری که دوره MBA انجام می دهد آموزش تمامی این نکات است که امروزه مدیران سازمان ها توجه بسیاری به این امر و کسانی که استخدام می کنند داشتن چنین مدرکی را از اولویت های استخدام می دانند.


امکان این وجود دارد که یک مدیر با طرز فکر سنتی و یا فردی با مهارت هایی که بر اثر تجربه بدست آورده است فردی موفق باشد اما وجود یک تفکر سیستماتیک که تمامی اجزای یک کسب و کار را اداره نماید به یک علم مبدل شده است تمامی روش هایی که با گرفتن مدرک MBA فرا می گیرید ضامن موفقیت شما در کسب و کارتان می باشد.


شما با فراگیری دروسی همچون رهبری تیم ، اصول و فنون مذاکره و یا مدیریت منابع انسانی می توانید سهم بیشتری از بازار کار مربوط به خود را در دست خود بگیرید.


نکات مهمی که توجه به آن اهمیت بالایی دارد:

•  موسسه ای که این دروس را ارئه می دهد می بایست معتبر و مورد تایید وزارت علوم باشد.

•  اساتیدی که این دوره را آموزش می دهند دارای سوابق عالی باشند

•  سر فصل های تدریس شده می بایست دارای 2 رکن باشند.برطرف کننده نیاز های بومی باشند و منابع آن ها مطابق با آخرین منابع بین المللی و روز دنیا باشد.

•  مدرکی که پس ار پایان دوره کسب می نمایید برای شرکت ها بین المللی تعریف شده و قابل ترجمه رسمی دادگستری باشد.

•  کلاس هایی که برگذار می شوند به صورت پروژه محور باشند.


آموزش مقدماتی نرم افزار راینو (Rhino)

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
مبانی آینده پژوهی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
رنگ شناسی در صنعت

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
300,000 تومان
دوره پیشرفته hysys

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
350,000 تومان