برتری های آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری چیست

برتری های آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری چیست

در آموزش حضوری معلم و دانش آموز در یک مکان مشخص و در یک زمان مشخص برای یادگیری یک به یک یا به طور معمول در کلاس های گروهی با یکدیگر دیدار می کنند. آموزش حضوری یک روش واقعاً موثر برای یادگیری دانش و مهارت است زیرا اغلب روشهای مختلف یادگیری از جمله نوشتن، خواندن، بحث، ارائه پروژه ها، کار گروهی، نمایش و تمرین را با هم ترکیب می کند. با شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان موسسات آموزشی به دنبال بسترهای یادگیری آنلاین برای ادامه روند آموزش هستند و با توجه به برتری های آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری برای هر دو طرف، از آموزش به این روش بسیار استقبال می شود. البته که تا پیش از پاندمی کرونا نیز بسیاری از افراد به روش های تدریس آنلاین علاقه داشتند، اما امروزه آموزش مجازی به عنوان یک منبع ضروری برای دانش آموزان مدارس و دانشجویان در سراسر جهان نیز ظاهر شده است.


آموزش مجازی

یک آموزش آنلاین دوره ایست که شما با استفاده از کامپیوتر (یا گوشی) و بدون حضور در کنار یک معلم یا دانش آموزان دیگر در کلاس، بصورت آنلاین می گذرانید. استفاده از آموزش آنلاین توسط افرادی ترجیح داده می شود که به دلایل مختلف مانند شاغل بودن، والدین بودن و غیره ممکن است نتوانند در کلاسهای حضوری سنتی شرکت کنند. آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری راهی آسان، ارزان و جذاب برای یادگیری است؛ آموزش آنلاین اکنون نه تنها برای یادگیری دانش آموزان و دانشگاهیان قابل استفاده بوده بلکه برای یادگیری دانش و مهارت نیز به کمک بسیاری از افراد آمده است. اگر در تمام زندگی خود تنها کلاس های حضوری شرکت کرده اید، در ابتدا کمی دلهره داشتن امری طبیعیست، با این حال گذراندن یک دوره آنلاین قطعاً مزایای بسیاری دارد.


برتری های آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری چیست ؟

ما در دنیایی همیشه در حال تغییر زندگی می کنیم که با امکانات جدیدی همراه است؛ دامنه آموزش به افق های بسیار وسیع تری که شاید تاکنون تصور می شدند، گسترش یافت. توانایی یادگیری اطلاعات جدید یا مهارت جدید هر زمان و هرکجا که بخواهید توسط آموزش مجازی بسیار بیشتر از هر زمان دیگریست. دوره های آموزش مجازی احتمالاً مزایای بسیار بیشتری دارد، اما مهمترین برتری های آن نسبت به آموزش حضوری در زیر شرح داده شده اند:


1. آموزش مجازی گزینه راحتی است.

بزرگترین مزیت یک دوره آنلاین این است که کلاس و مربی شما (از لحاظ تئوریک) در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس هستند؛ البته در بعضی کلاسها به دلیل گروهی بودن ساعت آن محدود است. اما می توانید مرور یادداشت ها، تکالیف، آزمونهای آزمایشی، گپ با سایر دانش آموزان و مطالعه را که ذخیره شده اند، در هر زمان که بخواهید دریافت کنید.


2. دوره های آنلاین انعطاف پذیری را ارائه می دهند.

هر زمان که بخواهید و با هرکسی که بخواهید می توانید مطالعه کنید؛ همچنین می توانید هر لباس راحتی که بخواهید بپوشید. دوره های آنلاین این انعطاف پذیری را برای شما فراهم می کند که بتوانید وقت خود را با کار، خانواده، دوستان یا هر فعالیت دیگری که دوست دارید بگذرانید. برای بسیاری از افراد با تغییر مداوم برنامه های کاری یا افرادی که سفرهای کاری مکرر انجام می دهند، والدین با فرزندان کوچک یا برای آن روزهایی که شرایط آب و هوایی بد است، آموزش مجازی بهترین انتخاب می باشد.


3. در آموزش مجازی دوره های متنوعی برای انتخاب وجود دارد.

 تقریباً برای هر درسی که فکر می کنید می توانید به صورت مجازی دوره ای انتخاب کنید چه جبر باشد، چه آموزش زبان یا حتی آزمایشگاه زیست شناسی، دوره ای وجود دارد که می توانید بصورت آنلاین بگذرانید. تحصیل به صورت آنلاین و به راحتی به شما امکان می دهد دیگر نگران مکان کلاس و تداخل در انتخاب با دوره های دیگر نباشید. با گذراندن یک دوره آنلاین، می توانید واقعاً روی موضوعی که به آن علاقه دارید تمرکز کنید و از میان دوره ها و برنامه های آنلاین متنوع یکی را انتخاب کنید.


4. دوره های آنلاین توجه بیشتری برای هر فرد به همراه دارد.

نکته قابل توجه در مورد برتری های آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری، انعطاف پذیری برای برقراری ارتباط با استاد است، در آموزش مجازی خط ارتباط مستقیم با مربی دارید. بسیاری از دانش آموزان راحت نیستند که در کلاس و در حضور سایر دانش آموزان سوال بپرسند؛ گاهی بعد از کلاس یا هنگام مطالعه سوالی برایتان ایجاد میشود که اگر بخواهید جلسه بعدی بپرسید آن را فراموش می کنید، که در دوره های آنلاین می توانید بلافاصله آن را برای مربی ایمیل یا به صورت دیگری مطرح کنید.

آموزش مجازی و مزایای آن


5. افراد در آموزش مجازی بیش از آنچه در دوره های حضوری می آموزند یاد می گیرند.

IBM دریافته که شرکت کنندگان در دوره های یادگیری آنلاین با استفاده از محتوای چندرسانه ای پنج برابر بیشتر از دوره های حضوری سنتی یاد می گیرند. از آنجا که دوره های آنلاین به دانشجویان امکان کنترل کامل یادگیری را می دهد، دانشجویان قادر به کار با سرعت خود هستند. همچنین دوره های آنلاین میزان ماندگاری دانشجویان را از 25٪ به 60٪ افزایش داده اند، محتوای چندرسانه ای جذاب تر، کنترل بیشتر نحوه دریافت مطالب و احتمال عدم تداخل کلاس های دیگر، همگی در این افزایش نقش دارند.


6. آموزش مجازی مهارت های روز دنیا را به شما می دهند.

با اتمام دوره های معتبر آموزش آنلاین می توانید مدرک دریافتیتان را به عنوان مهارت در رزومه خود قرار دهید؛ مدارک دریافتی از دوره های مجازی به همان اندازه معتبر است که در دوره های حضوری صادر می شوند. همچنین شرکت در دوره های آموزش مجازی می تواند به شما کمک کند مهارت های فنی مورد نیاز خود را در این زمینه تقویت کنید، مهارت های جدید می تواند شامل توانایی استفاده از مجموعه های نرم افزاری جدید، انجام تحقیقات بصورت آنلاین و برقراری ارتباط موثر بصورت آنلاین در قالب های مختلف مانند اتاق های بحث و کنفرانس از راه دور باشد. کارفرمایان معمولاً تسلط به این مهارتها را جزء امتیازات می بینند، زیرا در موقعیتهایی مانند وضع فعلی جهان کارمندان را ملزم به کار از راه دور می کند.


7. دوره های آنلاین یادگیری همیشگی را تقویت می کنند.

بیشتر اوقات بیشتر چیزهایی که در یک دوره یاد می گیریم در طی مدتی از پایان کلاس ها فراموش می شوند. داشتن علاقه و دانستن چگونگی یافتن اطلاعات به صورت آنلاین، این اطمینان را به شما می دهد که یادگیری شما همیشه در دسترس است. علاوه بر این در هر زمان از شبانه روز و حتی پایان دوره انتخابی، شما به مواد دوره آنلاین مانند فیلم ها، پادکست ها، مطالب نوشتاری و غیره دسترسی دارید؛ همچنین امکان پیدا کردن مطالب در آنها بسیار راحت تر از کتاب های کاغذی می باشد.


8. آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری مزایای مالی دارد.

اگرچه ممکن است فکر کنید خرید کامپیوتر و پرداخت هزینه دسترسی به اینترنت بسیار گران است، اما در مقایسه با هزینه های رفت و آمد یا پارکینگ، هزینه های غذا خوردن در بیرون، هزینه خرید کتاب های کاغذی و هزینه های دیگری را که لازم است هنگام دور بودن از خانه فراهم کنید کمتر خواهد بود. همچنین هزینه های از دست دادن کار برای شرکت در کلاس ها را در نظر بگیرید، زیرا شما نمی توانید همزمان در محل کار و کلاسهای حضوری شرکت کنید و مجبور به ترک کار یا دریافت مرخصی های فراوان هستید.


9. آموزش مجازی امکان پیشرفت شغلی را به راحتی فراهم می کند.

متقاضیان شرکت در دوره های آنلاین از مزایای قابل توجه مربوط به پیشرفت شغلی برخوردار هستند؛ یک گواهینامه یا مدرک تحصیلی آنلاین می تواند کارمندان را برای افزایش حقوق یا ارتقاء شغلی واجد شرایط کند. همچنین علاوه بر عدم نیاز به ترک کار برای شرکت در کلاسها، آنها می توانند بلافاصله دانش و مهارت های جدید را در کار خود اعمال کنند. مزیت دیگر آموزش مجازی برای شغل افراد دریافت بلافاصله مدرک دوره های آنلاین می باشد که این امکان را می دهد آن را سریعتر ارائه کنند و به پیشرفت شغلی مورد نظر دست یابند.


10. دوره های آنلاین شما را به دهکده جهانی متصل می کند.

هیچ اختراع فن آوری در تاریخ بشر مانند اینترنت مردم جهان را متصل نکرده است. در حالی که هنوز اختلاف زیادی بین کسانی که به اینترنت دسترسی دارند و کسانی که این امکان را ندارند وجود دارد، اما صرف این واقعیت که هر یک از ما می توانیم در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم، از اهمیت این رسانه حکایت دارد. همچنین با شرکت در دوره های آموزش مجازی ممکن است با شخصی در کشور دیگر ملاقات کرده و دوست شوید.


آشنایی با حجامت

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
300,000 تومان
دانشنامه پوست

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
100,000 تومان
روانشناسی بازی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
300,000 تومان
بررسی و نقش معماری سبز در کاهش انرژی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان