چرا در آینده آموزش مجازی جایگزین آموزش سنتی می شود؟

چرا در آینده آموزش مجازی جایگزین آموزش سنتی می شود؟

برای قرن ها، مردم حضور در کلاس های سنتی را مترادف با تحصیل می دانستند؛ در حالی که فناوری مطمئناً از هزاره پیش به طور قابل توجهی تکامل یافته، اما محیط کلاس ثابت مانده است. بیشتر آموزش حرفه ای و دانش بنیادی که می تواند مهارت های خاص خود را ایجاد کند، از طریق آموزش مجازی نیز توسط دانشجویان قابل دسترسی است. از طرف دیگر با شیوع ویروس کرونا COVID19 امکان برگزاری کلاسهای حضوری در مدارس و دانشگاه ها وجود ندارد، و در موسسات آموزشی روش آموزش مجازی جایگزین آموزش سنتی شد.


از همان روزهای ابتدایی اینترنت، افراد برای یادگیری مهارت های جدید به استفاده از آن رو آوردند؛ با این حال در سال های اخیر استفاده از آن به طور قابل توجهی رشد کرده؛ 23٪ از فارغ التحصیلان دانشگاهی برخی دوره های خود را آنلاین گذرانده اند که در سال های اخیر این میزان به 46٪ رسیده است. امروزه، هر زمان و هر کجا بخواهید به شرط دسترسی به رایانه یا گوشی های هوشمند و اینترنت، به یک آموزش با کیفیت دسترسی خواهید داشت.


چرا در آینده آموزش مجازی جایگزین آموزش سنتی می شود؟

اگرچه آموزش مجازی از طریق فعالیت های آنلاین مانند خواندن متن یا تماشای فیلم های آموزشی صورت می گیرد، اما دانش آموزان برای ارزیابی خود مجبورند آزمون ها و تکالیف خود را انجام دهند. یادگیری آنلاین مزایای بی شماری دارد که افراد را برای انتخاب آن نسبت به آموزش سنتی ترغیب می کند. در ادامه برخی دلایل برتری آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری ذکر شده است:


1- آموزش مجازی انعطاف پذیر است.

در آموزش آنلاین انعطاف پذیری بیشتری در تنظیم برنامه های متناسب با زمان همه وجود دارد، مطالعه به صورت آنلاین مهارت های مدیریت زمان را به شما می آموزد در نتیجه امکان تعادل بهتر بین کار و تحصیل را فراهم می کند. آموزش مجازی این امکان را برای شما فراهم می کند که بدون نیاز به حضور در یک کلاس در زمان مشخص، در هر کجا که باشید بتوانید تحصیل خود را ادامه دهید. این معمولاً برای تمامی افراد گزینه راحت تریست زیرا زمان و هزینه ای برای رسیدن به کلاس صرف نمی کنند و می توانند به راحتی از خانه خود به آموزش بپردازند.

آموزش مجازی


2- آموزش مجازی انتخاب گسترده ای از برنامه ها را ارائه می دهد.

تقریبا دوره های آنلاین تمام برنامه های دانشگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی برای سطوح و رشته های مختلف وجود دارد؛ گزینه هایی متنوع برای هر نوع دانش آموز در هر رشته ای وجود دارد. همچنین از آنجا که در آموزش آنلاین نیاز به حضور فیزیکی دانشجویان نیست، محدودیت ها از بین رفته و در هر رشته و دوره امکان حضور تعداد بسیار زیاد دانشجویان وجود دارد.


3- آموزش مجازی یک تجربه یادگیری ویژه را امکان پذیر می کند.

قبلا ذکر شد که چگونه انعطاف پذیری آموزش مجازی می تواند به شما کمک کند تا مکان و سرعت مطالعه خود را تنظیم کنید. اما آموزش آنلاین برای نیازهای فردی و سطح توانایی هر دانش آموز نیز انعطاف پذیر می باشد زیرا مطالب بسیار متنوعی مانند فیلم، عکس و کتاب الکترونیکی در این روش در هر لحظه و هر مکان در دسترس می باشد. البته امکان ارتباط به صورت انفرادی با استاد و طرح سوالات و رفع مشکلات احتمالی نیز از مزایای آموزش مجازی در خصوص کمک به دانشجویان می باشد. همچنین شما می توانید برنامه خود را متناسب با حداکثر میزان یادگیری خود تنظیم کنید، به عنوان مثال اگر صبح بهتر مطالب را بخاطر میسپارید، می توانید مطالعه خود را صبح انجام دهید و بیشترین استفاده را از ساعات روز خود کنید.


4- آموزش مجازی به راحتی قابل دسترسی است

آموزش آنلاین شما را قادر می سازد تا از هرجای دنیا مطالعه یا تدریس کنید؛ این بدان معناست که دیگر نیازی به رفت و آمد از یک مکان به مکان دیگر یا دنبال کردن یک برنامه زمانبندی سخت نیست. به عنوان مثال اگر تمام وقت کار می کنید اما می خواهید یک دوره تحصیلی را دنبال کنید، آموزش مجازی به شما امکان می دهد بدون اجبار به ترک کار تحصیل خود را نیز دنبال کنید. از آنجا که کلاسهای آنلاین از طریق سیستمهای مدیریت یادگیری (LMS) انجام می شوند، بسیاری از موسسات فیلم ظبط شده کلاس را برای شما ارسال می کنند تا بتوانید آن را تکرار کنید یا در صورت جا ماندن از کلاس از برنامه عقب نیفتید.


5- آموزش مجازی نسبت به آموزش سنتی مقرون به صرفه است.

برخلاف روش های آموزش سنتی، آموزش آنلاین گزینه های بیشتری دارد، به این معنی که با شرایط مختلف اغلب طیف گسترده ای از گزینه های پرداخت و حتی امکان پرداخت اقساطی برای هر دوره وجود دارد. البته همانند آموزش حضوری، در آموزش مجازی ممکن است بسیاری از شما مشمول تخفیف یا بورسیه شوید. می توانید از طریق هزینه های رفت و آمد، کتابهای درسی و جزوات، خوابگاه و بسیاری دیگر که اغلب به صورت رایگان یا بسیار کمتر در دسترس هستند پس انداز کنید.


روانشناسی ورزشی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
350,000 تومان
مدیتیشن

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
مرجع طراحی و مدلسازی واحد های صنعتی با نرم افزار PDMS

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
پرورش پرندگان زینتی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
300,000 تومان