چطور رزومه تشکیل دهید ؟

چطور رزومه تشکیل دهید ؟

درخواست استخدام در شرکت های جهانی مراحل خاص خود را دارد.چنانچه قصد تغییر زندگی خود و آغاز یک زندگی جدید به وسیله فرصت کاری ایده آل را دارید نیاز است که اصول استخدام در شرکت های بین المللی را آموزش ببینید.یکی از این اصول یادگیری نوشتن رزومه می باشد.تمامی این آموزش ها در تمام دنیا یکی است و قطعا برای استخدام در شرکت مورد علاقه خود چه در ایران و چه در خارج از کشور کمک بسیاری به شما خواهد کرد.


برای شروع رزومه و مقدمه آن 3 راه مختلف وجود دارد

• نگارش مقدمه بر اساس اهداف شغلی خود

• نوشتن خلاصه ای از توانایی ها

• نوشتن یک پروفایل حرفه ای


هرکدام از این روش ها مناسب افراد خاص خود می باشد.چنانچه تازه کار هستید و به تازگی قصد شروع به کار کردن را دارید می توانید از اهدافی که برای شغل خود در نظر دارید بنویسید.کسانی که دارای مهارت های حرفه ای و توانایی های زیادی هستند می توانند می توانند به صورت خلاصه وار تمامی آن ها را در مقدمه رزومه یادداشت نمایند.همچنین کسانی که سوابق کاری بالایی دارند و مهارت های متعددی را در مراحل کاری خود آموزش دیده اند می توانند از ترکیب این 2 مقمه که یک پروفایل حرفه ای می باشد بهره بگیرند.


حال ما در این مقاله قصد داریم به کسانی که تا به حال شغل حرفه ای نداشتند آموزش های لازم رزومه نویسی را یاد دهیم.


مقدمه ی رزومه برای این دست از افراد شامل سه بخش می باشد

✔ سوابق کاری یا کارآموزی خود

✔ مهارت ها و توانایی های فردی

✔ مدارک تحصیلی اخذ شده تاکنون


هدف از نوشتن سوابق کاری دیدی است که ارزیاب نسبت به شما پیدا می کند و می بایست برای آن فرد متقاعد کننده باشد.با آگهی استخدامی که شرکت ها می دهند تعدغاد زیادی رزومه به دست آن ها خواهد رسید که شما می بایست در ثانیه های اول با داشتن یک رزومه قوی خود را ثابت کرده و آن ها را جهت مصاحبه از شما متقاعد سازید.


تدوین یک رزومه چه ضروریاتی دارد؟

• درباره ی شغلی که برای آن می خواهید رزومه ارسال کنید تحقیق نمایید و ببینید شرایط آن کار را دارا هستید یا خیر

• توانایی های خود را در یک کاغذ فهرست کنید و آن ها را با شرایط شغلی در نظر گرفته شده تطبیق دهید تا ببنید آیا توانیایی شما با آن کار مطابقت دارد یا خیر

• سوابق کار هایی که تاکنون داشته اید را بنویسید .چنانچه سوابقی ندارید می توانید به کار های داوطلبانه مربوط به شغل مورد نظر اشاره نمایید.

• تمامی مدرک ها و گواهینامه ها و دوره هایی که گذرانده اید را یادداشت نمایید.


یک رزومه استاندارد شامل چه بخش هایی است؟

• اطلاعات تماس :که می تواند شامل تلفن تماس ثابت و همراه ، پست الکترونیکی و آدرس خود می باشد را پیش از مقدمه به صورت دقیق وارد نمایید تا در صورت صلاحدید مسئول ارزیابی با شما بتوانند در ارتباط باشند.

• سوابق و مدارک تحصیلی :مهم ترین بخش برای کسانی که سابقه کار چندانی ندارند این قسمت می باشد.تمامی افتخارات ، جوایز ،مدارک تحصیلی دانشگاهی و پایان نامه ها و لوح هایی که اخذ نموده اید در این قسمت می بایست نوشته شود.

• سوابق تالیف:چنانچه شما کتاب یا مقاله ای به نام خودتان منتشر نموده اید را با نوشتار منبع تویسی یادداشت نمایید.

• سوابق کاری:تمامی مسئولیت ها و شغل هایی که تا به امروز بر عهده داشتید را در این قسمت یادداشت نمایید.حتی می توان مشاغل داوطلبانه هم در این قسمت یادداشت نمود.

• مهارت های استفاده از کامپیوتر:چنانچه در استفاده از نرم افزار خاصی که کربوط به شغل مورد نظر است مهارت لازم را دارید آن را یادداشت نمایید.

• زبان خارجی:زبانی خارجی که به آن مسلط هستید را بنویسید

• مراجع:چنانچه برای این شغل معرفی داشته اید نام و اطلاعات آن را در این قسمت یادداشت نمایید.پیش از یادداشت نمودن نام و یا اطلاعات این اشخاص اجازه ی این کار را از آن ها بگیرید.


مدیریت و ارزشیابی عملکرد

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
اصول و طراحی ping

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
500,000 تومان
ویژگی نامه های اداری

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
Archicad

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان