تفکر خلاق

تفکر خلاق

یکی از راه های پیشرفت و افزایش بازدهی جامعه تفکر خلاق می باشد.این کار باعث افزایش سرعت رشد و پرورش مناسب جامعه می شود.با نگاهی به تاریخ می توان این حقیقت را دریافت که تفکر خلاق افراد به واسطه اکتشافاتشان و یا اختراعاتی که در گذشته کرده اند چگونه توانسته اند به کمک جامعه بشری و سهولت در زندگی مردم بیایند.


استفاده از خلاقیت در کار هایی هرچند پیش پا افتاده می تواند در بسیاری از کار های زمان بر و کسل کننده به کمک ما بیایند.ما در این مقاله قصد داریم ویژگی های افراد خلاق و راه های رسیدن به آن را به شما آموزش دهیم.


تفکر خلاق چیست؟

تفکر خلاق در هم تنیده بت تفکر انتقادی است.شما اگر فردی خلاق نباشید نمی توانید چیز های جدید را اکتشاف کنید و در صورت این اتفاق هیچگاه نمی توانید از چیزی انتقادی داشته باشید.


شاید کاملترین و مختصر ترین جمله برای تعریف تفر خلاق این باشد که توانایی دیدن چیزهایی که دیگران نمی توانند و یا نمی خواهند آن ها را ببینند را تفکر خلاق می گویند.نام دیگر این توانایی استفاده از قدرت تخیل می باشد.بنابراین این را همیشه به خاطر داشته باشید که هر چیزی که برای دیگران ممکن است غیر قابل اجرا باشد و باتفکر خلاق شدنی و قابل حل است.


بر اساس آمار در حدود 2 درصد از مردم در بازه ی سنی 20 تا 40 سال افرادی خلاق هستند که این آمار در بین کودکانی که بازه سنی 5 تا 7 سال دارند به 90 درصد هم می رسد.علاوه بر این افرادی با بازه سنی 10 تا 20 سال فقط 10 درصد آن ها خلاق هستند.پس این باور غلط که خلاقیت در میان بخشی از کسانی که دارای هوش بالا و یا استثنایی هستند را از ذهن خود بیرون کنید.


چگونه فردی خلاق باشیم؟

چهار چوب ها را از بین ببریم

می توانیم بعضی از قوانین که با شکستن آن ها علاوه بر عدم آسیب به خود و دیگران ، محدودیت را از جلوی راه ما برمی دارد را رها کنیم.سفر به نقاط مختلی که آداب و رسوم های متفاوتی دارند یکی از این راه ها می باشد.


از دیگرات مهارت تفکر خلاق را آموزش ببنید

این کار به این صورت نیست که از کسی چنین چیزی را بخواهید بلکه می توان با حضور در جمع چنین اشخاصی مهارت های زیادی از آن ها آموخت.به دنبال نتیجه سریع نباشد.یادگیری این کار می تواند مسری باشد و در طول زمان می توانید این امر را محقق سازید.


افکاری که در سرتان می گذرد را کنترل کنید

این کار در هر مرحله از زندگی شما ضروری می باشد.هنگامی که در طی انجام کاری نا امیدی و شک بر شما وارد می شود می بایست این افکار را کنترل کرده زیرا کنترل افکار و مغز شما دست خود شما است.اگر به مغز خود آموزش دهید که مثبت اندیش باشد هیچ گاه توانایی نا امید کردن شما را نخواهد داشت.جملاتی همچن نمی توان متفاوت بود ، واقع بین باش ، این کار عملی نیست و بسیاری دیگر از این جملات که در سر ما همیشه در حال گذر است باعث می شود دست از کار بکشید.پس تمامی این افکار را دور ریخته و به افکار خود مسلط شوید.


خلاقیت خود را در جای درست خرج کنید

هیچگاه بهترین بذر یا دانه هم بدون خاک مناسب و آب رشد نخواهد کرد.پس ایده ی خود را پیش خود حفظ کرده و در باره آن با هرکسی صحبت نکنید تا ذهن شما را مخدوش سازند و نا امیدتان کنند.


بستن راه فرار

قطعا برای همگی ما پیش آمده است که در هنگام فکر به کاری ذهن ما شروع به سوال و جواب کردن از ما می کند.گاهی با تفکر به یک ایده از خودمان می پرسیم که نشان دهنده ی عدم پذیرایی و مقبولیت ذهن از آن است و پس از سوال و جوابای بسیار با خود آن ایده را به کل نقض می نماییم.تنها راه گذشتن از این اتفاق روراست بودن با خودمان است آن هم اینکه نگذاریم مانند 95 درصد مردم جهان باشیم.


کاربرد اکسل در مدیریت کیفیت-مقدماتی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
100,000 تومان
آموزش خوانندگی و نوازندگی

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهی نامه شرکت در دوره

خرید آزمون
400,000 تومان
روانشناسی یادگیری

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
250,000 تومان
مدیریت ریسک

نحوه آموزش :مجازی
گواهینامه پایان دوره :گواهینامه شرکت در دوره

خرید آزمون
400,000 تومان